luni, 18 ianuarie 2010

Lectie

Cum sa-ti determini copilul sa faca cum zici tu: acum sa manance, acum sa vina la tine, acum sa se lase imbracat si sa stranga jucariile.
Tu, ca parinte stii cel mai bine ordinea lucrurilor si ce ar trebui sa faca copilul tau acum, nu-i asa?

NU cred ca e asa, dar inca nu am avut rabdare sa citesc cartile care te invata cum sa te descurci cu copilul dupa varsta de 3 ani. Si nici nu merge sa-l lasi dupa cum crede el de cuviinta, caci va manca pranzul la 5 dupa ce vede cateva desene.

Si cum copilul prinde repede ticurile tale verbale si gestica, incearca sa te dezveti de vorbele rele si gesturile aiurea.

Si acum sa revenim la o mica lectie pe care ne-a dat-o copilul de numai 3 ani si jumatate.

Noi ii tot spunem, ca mami si cu tati stiu cel mai bine, si copilul a retinut.
Ieri in timp ce manca ne prezinta cateva figuri invatate la balet. Si le spunea si denumirile: avion, lebada si inca una al carei nume nu l-am inteles. Si o intreb cum se numeste, o pun sa repete. Si ea imi zice "Dar mami, tu STII.".

Parintii nu le stiu pe toate, doar ca asta e impresia lor :d. Si probabil asta vine de la parintii lor, caci si ei la randul lor au fost invatati ca parintii le stiu pe toate. Mai ales stiu ce-i mai bine pentru tine, copilul lor.

Deci cum ii explic copilului ca nu e bine sa bea apa din cada, ca nu e bine sa manance zapada (desi putina zapada proaspat cernuta nu face rau nimanui), ca nu e bine sa bage degetul in gura dupa ce a desenat pe geamul autobuzului un smiley face?

2 comentarii:

  1. "Inteleg" :). D-asta esti copil, sa poti sa-ti indesi degetele in gura cand vrei tu, sa poti sa sorbi cate putin din apa ruginita care curge din robinetele bucurestene, peste care mai adaugi si putin clabuc, sa faci lucruri inconstient, sa le descoperi si sa te bucuri de fiecare in parte. Iar tu, ca parinte, trebuie sa inveti sa te bucuri alaturi de el de gustul mizeriei. A se gasi cate un truc de conventie pentru fiecare lucru si a se share-ui intr-un post ulterior.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ne bucuram de descoperirile micului geniu, dar nu de cele care stim ca pot pune sanatatea in pericol. Nu prea poti. Eu vreau sa fiu un parinte relaxat, dar e prea complicat.

    Cand voi gasi trucurile respective cu drag ma voi lauda :d, poate e o abordare buna si tine si in alte parti. Am incercat unul mic - i-am dat inghetata sa nu mai manance zapada :d. Bineinteles ca cealalalt adult al familiei nu a fost de acord, dar a fost rece si dulce si cu siguranta fara mizerii, doar cu E-uri.

    Ma laud cu mersul la sanius, si fugitul in susul si in josul pantei sa fiu aproape de sania care "zbura" pe derdelus. Am prins si eu o tura la vale, in rest nu am avut loc: "Singura mami, singura! tu mergi jos sa ma prinzi". Si cu inima stransa ma duceam jos sau fugeam pe langa ea :d.

    RăspundețiȘtergere